کد خبر : ۳۴۹۵۴۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پایگاه خبری محیط زیست ایران

مدیریت و پایش هوشمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی جاده ها با سامانه PMS

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: سالانه ۳۸ هزار آزمایش مختلف برای اجرای پروژه ها انجام و در سامانه کنترل مدیریت کیفیت و سیستم یکپارچه به صورت آنلاین…

مدیریت و پایش هوشمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی جاده ها با سامانه PMS

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران، مجید کیانپور روز پنجشنبه به رسانه ها در بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر حدود ۵۰۰ نوع آزمایش در بخش های مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمین شناسی، مقاومت مصالح در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می شود.

وی بیان کرد: مهمترین هدف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گسترده تر در پروژه های زیربنایی و در قسمت ساختگاه و بخش مطالعات ژئوتکنیک آنها و کنترل کیفی حین اجرای کار است.

کیانپور ادامه داد: به تازگی امکانی به نام سامانه PMS یا سامانه مدیریت روسازی را در کشور وارد کرده ایم که به صورت دانش بنیان، بر اساس تکنولوژی روز و با دستگاه اسکنر هوشمند جاده ای همه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد مورد بررسی و در فریم های مختلف تصویربرداری و کنار هم گذاشته می شود.

وی اضافه کرد: براین اساس نقاط نیازمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی به دستگاه بهره بردار اعلام شده و منطبق بر همان شرح خدمات موجود با پیمانکار قرارداد بسته و از طریق دستگاه مشاور  مرمت و نوسازی آن را مدیریت می کند.

کیانپور یادآور شد: در زمان حاضر این مدیریت هوشمند در انحصار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است و از اول مهرماه کار مدیریت روسازی برای ۶۰ هزار کیلومتر در کشور آغاز شده که تاکنون ۶۰ درصد آن به وسیله ۲ اکیپ در ۲ قسمت کشور انجام و از ۲۷ دی ماه نیز وارد استان بوشهر می شود.

وی ادامه داد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یک سامانه منسجم آنلاین و مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری ساده و سریع برای نگهداری اطلاعات روسازی معابر، تعیین اولویت ها و تعیین زمان بهینه برای تعمیرات و پیگیری روند تعمیر از طریق پیش بینی وضعیت روسازی در آینده است، این سیستم به مدیران در دستیابی به سیاست های اقتصادی کارا برای ایجاد، ارزیابی و نگهداری روسازی معابر در شرایط مطلوب خدمت دهی کمک می کند.

کیانپور گفت: براساس توافق انجام شده با استاندار بوشهر قرار است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه های ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و مناطق محروم روستایی و در بخش دهیاری ها حضور گسترده تری داشته و سرویس دهی و خدمت رسانی کند و در بخش خصوصی برای افزایش عمر مفید ساختمان ها تفاهم نامه ای با نظام مهندسی برای نقش آفرینی کنترل کیفی ساختمان ها منعقد شده است.

کیانپور افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با سابقه ای بیش از۶۰ سال برای ارتقای فنی پروژه های عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده گام های مهم تاکنون برداشته و نقشی مهم در افزایش عمر مفید و ارتقای کیفی پروژه ها ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران گفت: در بیش از ۷۸ درصد پروژه های عمرانی استان بوشهر، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه معتمد حضور دارد و به شکل ویژه و روزانه کار را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه بیشتر با حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در قالب فعالیت های گسترده ای همکاری دارد اما در مجموع با حدود ۴۷ دستگاه اجرایی مشغول انجام وظیفه و همکاری است و به جز وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و وزارت کشور با وزارت نفت هم همکاری بسیار خوب و گسترده ای دارد.

کیانپور گفت: با وجود شرایط تحریمی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نه تنها کارش کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده و از ۲۶ فاز که در بخش های فارس، عسلویه و جم مستقر است، حضور گسترده ای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی ۲۰ فاز نفتی دارد و در بخش پتروشیمی نیز ، از ۳۷ پروژه این آزمایشگاه در حدود ۲۱ پروژه حضور گسترده و فعالی داشته است.

 

 

کلید واژه :

مدیریت و پایش هوشمند بهسازی

،

نوسازی و یا روسازی جاده ها با سامانه PMS

اخبار مرتبط
ثبت نظرات
captcha