کد خبر : ۳۴۹۳۵۴
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پایگاه خبری محیط زیست ایران

توسعه راه ها، همراه با حفاظت از محیط زیست با استفاده از قیر سبز

تا چندی قبل تخریب محیط زیست و خسارات بوجود آمده در هنگام راهسازی  خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت؛ اما بحران آلودگی های زیستی موجب شد توسعه راه ها همراه حفاظت از محیط زیست و بصورت همزمان دیده شود و استراتژی بهره برداری از قیر سبز(قیرهای امولسیونی) بجای قیرهای محلول مورد توجه قرار گرفته است.

توسعه راه ها، همراه با حفاظت از محیط زیست با استفاده از قیر سبز

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران، بنابر اعلام شرکت مهندسی قیر و آسفالت غرب، تا چندی قبل تخریب محیط زیست و خسارات بوجود آمده در هنگام راهسازی  خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت؛ اما بحران آلودگی های زیستی موجب شد

تا چندی قبل تخریب محیط زیست و خسارات بوجود آمده در هنگام راهسازی  خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت؛ اما بحران آلودگی های زیستی موجب شد توسعه راه ها همراه حفاظت از محیط زیست و بصورت همزمان دیده شود .

در راستای سیاست های دولت ایران  به منظور حفظ محیط زیست، استراتژی بهره برداری از قیر سبز(قیرهای امولسیونی) بجای قیرهای محلول مورد توجه قرار گرفته است.

و بصورت همزمان دیده شود .

در راستای سیاست های دولت ایران  به منظور حفظ محیط زیست، استراتژی بهره برداری از قیر سبز(قیرهای امولسیونی) بجای قیرهای محلول مورد توجه قرار گرفته است.

قیر امولسیون اولین بار در سال ۱۹۲۲ در کشور فرانسه ساخته و ثبت شد. به مرور زمان و پس از پی بردن به کاربردهای شگفت انگیز آن روز به روز بر تولید و استفاده از این نوع قیر افزوده شد. امروزه در منطقه خاورمیانه کشور ایران با بیشترین میزان تولید رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

در ایران نیز شرکت مهندسی قیر و آسفالت غرب بزرگترین تولیدکننده قیر امولسیون در کشور می باشد که با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی روز دنیا و با همکاری شرکت L.T.A فرانسه اقدام به تولید این نوع قیر نموده است.

به دلیل الزامات محیط زیستی و برای کاهش آسیب به طبیعت تنها قیر مایعی که شرکت های راهسازی در ایران  امکان استفاده از آن را دارند، قیر امولسیون است. برای پی بردن به مزایای این نوع قیر و دلایل محیط زیست دوست بودن آن در ادامه همراه ما باشید.

قیر های محلول ( Cutback Bitumen )

مشکل استفاده از قیرهای جامد لزوم حرارت دهی آن ها تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد است. فرآیند حرارت دهی به این دلیل صورت می گیرد که قیر به حالت مایع تبدیل شده و قابل استفاده گردد. روش دیگری که برای مایع کردن قیر به کار برده می شود، مخلوط کردن آن با حلال است.

در صورتی که حلال استفاده شده از حلال های هیدروکربنی باشد به محصول بدست آمده قیر کات بک گفته می شود. اما در صورتی که به جای حلال های نفتی از آب استفاده گردد، محصول بدست آمده قیر امولسیون نام دارد. قیرهای کات بک به دلیل داشتن مواد شیمیایی سمی به طبیعت و محیط زیست آسیب می رسانند.

 قیرهای امولسیونی  ( Bitumen Emulsion)  

پروژه های راهسازی از پیچیدگی های خاصی برخوردارند. به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در مناطق مختلف، بارش باران، برف، رطوبت بالا، نیاز به طول عمر بالا و کاهش هزینه ها باید از قیر مرغوب و با کیفیت استفاده شود.

قیر امولسیون تولید شده در شرکت  مهندسی قیر و آسفالت غرب دارای کیفیت مطلوب بوده و تمامی استانداردهای راه و شهرسازی در سطح ایران و جهان در تولید آن لحاظ شده است. در ادامه شما را با مزایای قیر امولسیونی آشنا خواهیم کرد.

مزایای  قیر سبز (قیرهای امولسیونی)   

. حرارت دهی باعث تغییر خواص یک ماده می شود. چون قیرهای امولسیون برای آماده سازی حرارت نمی بینند، خواص مربوط به استحکام در آن ها حفظ خواهد شد.

. چون روان کننده قیر امولسیون آب است در مناطقی با رطوبت بالا نیز می توان بدون مشکل از آن استفاده نمود.

. قیر و آب در حالت عادی با هم ترکیب نمی شوند و نیاز به امولسیفایر دارند تا به انجام این فرآیند کمک کنند. امولسیون ها دارای انواع مختلفی هستند که هنگام ترکیب با قیر طیف وسیعی از انواع قیرهای امولسیون برای کاربردهای مختلف را ایجاد می نمایند.

. به دلیل استفاده از آب به جای حلال های شیمیایی و نفتی در قیر امولسیون میزان آسیب وارده به محیط زیست بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل است که امروزه در بسیاری از کشورها در پروژه های راهسازی قیرهای امولسیون به طور کامل جایگزین قیر کات بک شده است.

. حرارت دادن به قیر سبب بالا رفتن میزان انرژی مصرفی، تولید گازهای گلخانه ای و آلودگی محیطی می شود. یکی از مزیت های اصلی قیرهای امولسیون این است که می توان به وسیله آن آسفالت سرد را اجرا نمود که در مقایسه با آسفالت گرم بسیار انرژی کمتری مصرف می کند.

. قیرهای امولسیون هیچگونه محدودیت خاصی برای استفاده ندارند و می توان در انواع پروژه های راهسازی مثل خیابان، جاده، باند فرودگاه و ... از آن ها استفاده نمود.

. به دلیل عدم استفاده از حلال های نفتی در این نوع قیر در هنگام نگهداری و انتقال خطر اشتعال و انفجار وجود نخواهد داشت.

. این نوع قیر احتیاج به حرارت دادن نداشته و به راحتی می توان آن را در دمای محیط به کار برد.

. به دلیل روان بودن بالا، قیرهای امولسیون قابلیت نفوذ زیادی داشته که باعث افزایش میزان نفوذ و چسبندگی آن به مصالح سنگی می شود.

. به دلیل عدم مصرف انرژی بالا برای حرارت دهی، استفاده از آب به جای مواد شیمیایی و راحتی در حمل نقل قیمت تمام شده قیرهای امولسیون بسیار کمتر از قیر کات بک است.

شرکت مهندسی قیر و آسفالت غرب با اخذ استانداردها و گواهینامه های بین المللی از نخستین صادر کننده گان  قیر امولسیون در ایران شناخته شده است. در حال حاضر محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای مختلف خاورمیانه و آفریقا صادر می شود.

شرکت مهندسی قیر و آسفالت غرب در زمینه پروژه های راه سازی نیز فعال است. با بهره گیری از تجربه مدیران و مهندسان برجسته، این شرکت نقش کلیدی در بهره برداری و نگهداری از بخش زیادی از راه های کشور داشته و با دارا بودن نماینده در استان های مختلف آماده ارائه مشاوره و اجرا انواع پروژه های راهسازی می باشد. این شرکت توانایی تحویل قیر به روش های زیر را داراست:

تحویل کالا درب کارخانه واقع در سایت تولید اصلی که در استان کرمانشاه، شهرک صنعتی بیستون قرار دارد (EXW)

تحویل کالا در گمرک استان کرمانشاه (FCA)

 تحویل در محل مشخص شده توسط مشتری (CPT)

  تحویل در بندر مقصد (CFR)

تحویل بر روی عرشه کشتی (FOB)

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱۸۸۵۶۷۹۳۸ و ۷۰-۸۸۶۹۲۶۶۸-۰۲۱

انتهای رپرتاژ آگهی

کلید واژه :

توسعه راه ها همراه حفاظت از محیط زیست با استفاده از قیر سبز

اخبار مرتبط
ثبت نظرات
captcha