کد خبر : ۳۴۹۳۳۵
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پایگاه خبری محیط زیست ایران

تزریق واکسن "مدرنا" منجر به بروز تورم و التهاب در افرادی که تزریق های زیبایی داشتند، شد

چندین نفر از شرکت کنندگان آزمایش واکسن کووید-۱۹ "مدرنا" پس از دریافت واکسن، تورم و التهاب را تجربه کردند.

تزریق واکسن "مدرنا" منجر به بروز تورم و التهاب در افرادی که تزریق های زیبایی داشتند، شد

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران و به نقل از فاکس نیوز، کمیته مشاوره "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) خاطرنشان کرد که ممکن است افرادی که تزریق های زیبایی انجام داده اند، پس از تزریق واکسن کروناویروس، تورم و التهاب را تجربه کنند.

گزارش این سازمان نشان می دهد چندین نفر از شرکت کنندگان آزمایش که پیشتر فیلر صورت تزریق کرده بودند، مدتی پس از دریافت واکسن "مدرنا" (Modea)، عوارض جانبی را تجربه کردند. یک متخصص پوست در مصاحبه جدیدی گفت که این یک واکنش ایمنی است.

دکتر "شرلی چی" (Shirley Chi) باور دارد که این عوارض، واکنش طبیعی سیستم ایمنی هستند و اذعان داشت که همه عوارض به سادگی توسط کادر درمان برطرف شدند.
وی افزود: این موضوع عادی است که در برخی از قسمت های بدن که چنین ماده ای به صورت طبیعی در آنها وجود ندارد، شاهد بروز واکنش ایمنی باشیم.

دکتر چی ادامه داد: در هر حال، دیدن عوارض جانبی نباید مردم را از دریافت واکسن منصرف کند. در این موارد، بیماران تورم و التهاب را در قسمت هایی که تزریق زیبایی داشته اند، تجربه می کنند.

به گفته دکتر چی، دو نفر از بیماران، شش ماه پیش از دریافت واکسن، فیلر گونه تزریق کرده بودند و یک نفر نیز دو روز پس از دریافت واکسن، فیلر لب تزریق کرده بود. بیماران با استروئیدها و آنتی هیستامین ها تحت درمان قرار گرفتند و همه واکنش های آنها برطرف شد.


انتهای پیام

کلید واژه :

تزریق واکسن "مدرنا" منجر به بروز تورم و التهاب در افرادی که تزریق های زیبایی داشتند

،

شد

ثبت نظرات
captcha