کد خبر : ۳۴۷۸۶۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پایگاه خبری محیط زیست ایران

سامانه الکترونیک اسناد در دفترخانه های کرمان راه اندازی شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان تکریم ارباب رجوع را از اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: سامانه الکترونیک اسناد که هم اکنون در همه دفترخانه ها اجرا…

سامانه الکترونیک اسناد در دفترخانه های کرمان راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران،  مسعود مسعودی نیا با اعلام این مطلب به رسانه افزود: بطور کلی از ۲۶ شهریورماه سال ۱۳۹۲ دفاتر اسناد رسمی سیستمی شده و تمام اقدامات دفاتر در سامانه ثبت آنی انجام می شود و به گونه ای که اسناد کاملاً متحدالشکل شده و دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور به صورت آنلاین به سیستم ثبت احوال کشوری متصل شده اند و این امر باعث جلوگیری از اسناد و هویت های جعلی شده است.
وی بیان کرد: دفترخانه های اسناد رسمی  به سیستم قوه  قضائیه در بخش اشخاص ممنوع المعامله متصل شده اند و اگر شخص ممنوع المعامله  به دفاتر مراجعه کند اخطار می دهد.
وی  اخذ اثر انگشت الکترونیکی ، حذف دفاتر کاغذی و جایگزینی دفاتر الکترونیکی، ارسال خلاصه معاملات بصورت الکترونیکی و آنلاین (همزمان با تنظیم سند) و جلوگیری از تنظیم سند معارض، اخذ استعلامات الکترونیکی صرفاً از طریق اینترنت و سامانه بدون مراجعه فیزیکی اشخاص و اخیراً اتصال به سامانه امور مالیات و اخذ استعلام املاک موضوع ماده ۱۸۷ ق . م .م  بصورت الکترونیکی در کوتاهترین مدت زمان و با دقت بسیار بالا را از اقدامات اصلی دفاتر اسناد رسمی برشمرد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که  برخی اسناد عادی همچنان در جامعه دارای ارزش هستند و این رویه به صلاح جامعه نیست، گفت: برای اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی علاوه بر فرهنگ سازی باید مردم بیش از پیش با آثار منفی اسناد عادی آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تشییع و پیکر مطهر سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در سه روز متوالی و اسکان بیش از ۴۰۰ نفر خانواده هایی که از سراسر کشور به کرمان سفر کرده بودند و تحت پوشش قراردادن اصحاب رسانه  و  تهیه مواد ضد عفونی کننده و ماسک و شیفت بندی دفاتر اسناد رسمی در راستای پروتکل های بهداشتی و مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان در سال گذشته بوده است.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان به وظایف و تکالیف سردفتر اسناد رسمی طبق ماده ۴۹ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۱۰  نیز اشاره کرد و گفت: ثبت اسناد مطابق قانون و مقررات، دادن سواد ( رونوشت ) مصدّق از اسناد ثبت شده به اشخاصی که مطابق مقررات حق گرفتن سواد دارند، تصدیق صحت امضا و قبول و حفظ اسنادی که امانت می گذارند. از جمله وظایف و تکالیف سردفتر اسناد رسمی است.

ایرنا

کلید واژه :

سامانه الکترونیک اسناد

،

دفترخانه

،

کرمان

ثبت نظرات
captcha